středa

sushi á la ceady :D

Moje první zkušenosti s domácí přípravou sushi dopadla... spíše nedopadla tak slibně, jak jsem si představovala...pro znalce sushi bude můj výtvor opravdu tragický :D. Ale i tak jsem si na něm s maminkou pochutnala! Třeba se postupem času zlepším! A jednou budu odborníkem na sushi :D... Ale teď jsem nehorázný patlal :D, který se pořeže při otvírání zázvoru :D. To jsem celá já!
Jak moc bych si přála umět vařit a být ve všech jídlech na jedničku! Bohužel! Uvidíme, zda-li se do budoucna zlepším!
Na sushi budeme potřebovat:

ding-dong a christmas bell.  220g sushi rýže
whoosh whoosh a christmas snowflake. no borders.   500ml vody
slurp slurp a christmas candycane.  2lžíce octa, lžíci cukru a čajovou lžičku soli
snap snap a christmas gingerbread boy.  řasy
brush brush a christmas pine.  avokádo, surimi tyčinky, okurku, popřípadě mrkev... záleží jen na vás, na co máte právě chuť
Rýži opláchneme pod tekoucí vodou, dokud nebude voda téměř čirá. Poté asi 5minut vaříme v 500ml vody na prudkém ohni. Poté oheň ztlumíme, přiklopíme a vaříme 5-8minut, dokud se nevypaří voda. Poté přendáme do mísy, kde rýži necháme asi 10minut odstát.
Mezitím smícháme ocet, cukr a sůl... a nalijeme do odstáté rýže...a jemně promísíme
Na podložku na sushi si dáme alobal, poté řasu /lesklou stranou dolů/... rozprostřeme rýži /do 0,5cm/ a doprostřed dáme tenké plátky avokáda, okurky a surimi tyčinek... překládáním vytvoříme rolku.... Poté mokrým nožem krájíme.

Podáváme se sojovou omáčkou, zázvorem a s wasabi!
TIP: je možné dělat menší sushi, které se dělá z poloviny řasy :-)
video o sushi http://content5.videojug.com/




Pro nadšence mého typu :D.... veškeré potřebné sushi věci, jsem koupila v Interparu. :-)
Video je jen takové orientační, abyste viděli, co vše jsme s mamčou spořádaly :D... i když ono těch rolek bylo mnohem mnohem víc :D.
SHARE THIS POST

18 komentářů:

  1. No já myslím že na to, že jsi to vytvářela poprvé, se ti to povedlo :) Ty ingredience speciální jsi koupila v Kauflandu nebo kde bych to mohla sehnat, prosím? :)

    OdpovědětVymazat
  2. kupovala jsem je v Intersparu :-)

    OdpovědětVymazat
  3. wow, ty jo to vypadá dobře :) a sehnala si všechno v intersparu - to je super, to je docela reálný ;) soudim že to chutnalo dobře, když ste to snědly :)

    OdpovědětVymazat
  4. Děkuju :)
    Jestli ses jenom řízla tak je to dobré co mě se stalo v kuchyni to se nesmí nikdo dozvědět takových úrazů :D sem větší antitalent na vaření než ty :D.Udělala jsi mi chuť na něco dobrého ale vařit radši nepůjdu :)

    OdpovědětVymazat
  5. Ty jo, na to bych si nikdy netroufla.
    (možná proto, že jsem naprostý kuchyňový antitalent)
    Sushi jsem ani ještě nikdy neměla, ale chystám se ochutnat a jsem strašně zvědavá. :)

    OdpovědětVymazat
  6. Děkuju moc za krásný komentář :)
    Vypadá to kráásně ;)
    Surimi tyčinky? ňam ňam *-*

    OdpovědětVymazat
  7. Mňááámámm! Ceady děláš mi chutě, já sushi úplně miluji!!:) Náhodou, že jsi to dělala poprvé tak to vypadá moc dobře a chutně.Můj brácha taky dělá sushi doma a výborně! Ale někdy si i zajdem do restaurace na sushi. :)

    http://dasdushablog.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
  8. Náhodou ;) Na to že si to dělala poprvé se Ti to myslím povedlo :) ... Jinak máš hezký blog ;) :))

    OdpovědětVymazat
  9. Já tedy nejsem milovník tohoto jídla, nikdy jsem to nekoušela a netáhne mě to, ale moje kamarádka ho miluje, může ho jíst pořád... :D
    Každopádně to vypadá dobře... jsi šikovná.

    OdpovědětVymazat
  10. :) náhodou to napoprvé hodnotím kladně, mě by to vůbec nedrželo při sobě :D . Vždyť jsou na to speciální kurzy a udělátka :) takže se to určitě časem naučíš, chce to jen cvik, což si v kuchyni šikula, takže nevidím problémos :D

    OdpovědětVymazat
  11. děkuji moc :-) vědět ti určitě dám... nějak podobně občas taky sushi dělám :-)

    OdpovědětVymazat
  12. no paráda ... taky mě láka si ho někdy udělat doma, ale zatím jsem to teda nezkoušela :) radši na něj chodím do mé oblíbené restaurace :)))

    OdpovědětVymazat
  13. super! koukám jak blázen, jsi šikulka :) musím vyzkoušet!! :)

    OdpovědětVymazat
  14. zrovna dneska jsme byli na veceri v sushi baru, tak jsme tam aspon krasne dohnala, ze jsem se nestihla poradne naobedvat :-D ale tady to mame za pakatel, jeden talirek s par kouskama stoji v prepoctu 18 Kc, dneska jsem jich snedla 6, ale fakt jsem mela hlad, normalne davam tak 4 a jsem plna... u nas bych se v restauracce nedoplatila...
    qlarinka.blog.cz
    na kolik tak vyjdou tyhle suroviny ve sparu?
    a neodpustim si - vypada to skvele, ale chybi mi v tom ryba ;)

    OdpovědětVymazat
  15. Seš šikulka, napoprvý senzační :).... škoda, že v okolí neni interspar :)

    OdpovědětVymazat
  16. Jejda, moje oči pláčou, když to vidím :D Ale důležité je, že sis pochutnala! Já sushi miluju a taky se chystám ho zkusit připravit doma. Jsem zvědavá, jak se povede mně :D

    OdpovědětVymazat

Moc Vám děkuji za všechny komentáře, které mi vždy udělají radost. :)
Pokud byste se mě chtěli na něco zeptat neveřejně, napište mi email nebo vzkaz na facebooku. A pokud Vám nebude vadit, že si Váš dotaz přečtou další čtenáři, klikněte (dole) na ikonku "ask me".

Přeji Vám krásný den!

The life of Ceady. All rights reserved. ©