úterý

RECIPE: Roasted chestnuts



Včera se mi vrátila maminka z třítýdenní rekreace ze Španělska, odkud mi přivezla tyhle jedlé kaštany. Abych se přiznala, jedla jsem je jen párkrát v životě a to ještě na dovolené. Takže se tentokrát jednalo o mou českou premiéru. Ale ještě před začátkem pečení, jsem se musela pustit do přebírání, protože až jedna třetina z nich byla nakousána červíky :D. Ne, že bych je (ty červy) viděla naživo, ale kaštany, které tito návštěvníci osidlovali, měly na spodní straně skulinku.


A teď k samotnému receptu :)
1) kaštany očistíme, zkontrolujeme zda-li nejsou napadeny červy,....osušíme
2) nařízneme je na vypouklé straně do tvaru křížku, aby se nám jednoduše loupaly
3) pečeme asi 10-15minut na 170stupňů v troubě
/hotové kaštany poznáme tak, že se nám rozevřou 
(viz. foto) a také začnou hezky vonět  /
4) podáváme nevyloupané ve slupce na talíř, kdy si každý sám kaštánky oloupe a dle chuti dosolí :)

A teď hurá k televizi s talíř(k)em plným kaštanů. Ideální na chladnější podzimní  večery.




více receptů naleznete v rubrice RECIPE
SHARE THIS POST

26 komentářů:

  1. ja som ešte nikdy nejedla gaštany, ale určite to rada vyskúšam až budem mať možnosť :)

    OdpovědětVymazat
  2. to vypadá dobře! Kaštánky jsem nikdy nejedla..
    asi to zkusím

    OdpovědětVymazat
  3. v životě jsem to nejedla, ale teď bych to zkusila! :D vypadají skvěle :)

    OdpovědětVymazat
  4. Miluju kaštany. Je to úžasný. Vždycky jsem si je kupovalana městských slavnostech. Doufám, že zase na podzim budou :)

    OdpovědětVymazat
  5. já jsem je jedla v zimě ve Vídni a bylo to úžasný , až seženu kaštany na jídlo upeču je!

    OdpovědětVymazat
  6. Nejedla jsem a nějak mě to upřímně neláká :D už těma červíkama..

    OdpovědětVymazat
  7. Miluju kaštany. U nás v parku je jich vždycky hrozně moc. :))

    OdpovědětVymazat
  8. Tyjo to jsem nikdy nejedla.:)

    OdpovědětVymazat
  9. milujem pečené gaštany!:)

    OdpovědětVymazat
  10. Nikdy jsem je nejedla ale dost mě to láká. K čemu se ta chuť dá přirovnat?

    OdpovědětVymazat
  11. jako oříšky, ale lepší :)

    OdpovědětVymazat
  12. jéé, já je miluju! nejlepší jsou ty italský, hlavně nekupujte čínský!

    OdpovědětVymazat
  13. chtěla bych je ochutnat ty jo

    OdpovědětVymazat
  14. V živote som ich ešte nejdela.Môže to byť zaujímavé! A myslela som si že sa jedia na sladko,ale keď som si prečítala číslo 4,zistila som že som sa mýlila :D

    OdpovědětVymazat
  15. mnaaam ja milujem gastany :D dala by som si hned

    OdpovědětVymazat
  16. nikdy jsem jedlé kaštany neměla, ale docela jsi mě nalákala někdy to musím zkusit

    OdpovědětVymazat
  17. Já kaštany úplně zbožňuju! :) Jsou výborný.. jé, já je tak dlouho už neměla :D

    OdpovědětVymazat
  18. u televize vždy svádím boje :D a skořápky jsou pak po celé místnosti :D

    http://myworldclothing.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
  19. hele bacha:-D
    ty kaštany se nezařezávaj proto, aby to šlo lépe loupat..
    V prosinci jsem dělala kaštany, nenařízla je a prostě se pekly a pekly..vyndala sem ej z trouby a jeden po zmačknutí vyloženě bouchl kdy "vytekla" náplň i pára ..nehezky mě to popálil o na břiše i rukou..takže vždy nařezávat a nejen proto, aby se to lépe loupalo ;)

    OdpovědětVymazat
  20. mňam, dostala jsem na ně šílenou chuť! :))

    OdpovědětVymazat
  21. Krásně vyfocený, ale jinak teda kaštany ble fuj:D kriticky mi nechutnají... příteli taky ne, ale proč si je teda každý rok musí na Staroměstkým náměstí před Vánoci koupit?!:D

    OdpovědětVymazat

Moc Vám děkuji za všechny komentáře, které mi vždy udělají radost. :)
Pokud byste se mě chtěli na něco zeptat neveřejně, napište mi email nebo vzkaz na facebooku. A pokud Vám nebude vadit, že si Váš dotaz přečtou další čtenáři, klikněte (dole) na ikonku "ask me".

Přeji Vám krásný den!

The life of Ceady. All rights reserved. ©