sobota

Generace Singles (2011)

Režisérka Jana Počtová se snažila zachytit 1rok života osob, které žijí tzv. Singles. Nejprve předcházel rok samotných příprav, dále rok natáčení asi se 60ti zájemci, z kterých následně vybrala výslednou šestici ...a poté následoval třetí rok, kdy se veškeré rozhovory zpracovávaly do finální podoby. A tak během tří let vznikl snímek, který odkrývá dnešní generaci singles (ve věku 25-40let).
foto z naší městské knihovny
Tento čtvrtek jsem měla možnost zúčastnit se promítání dokumentu "GENERACE SINGLES",  u kterého  nechyběla režisérka Jana Počtová a tři ze šesti hlavních postav tohoto snímku.
Přesto, že film na csfd.cz získal pouhých 65%, moje hodnocení by se pohybovalo někde u horní příčky. Po celých 77minut nemáte chvíli, kdy byste se nudili. Právě naopak. Samotné projevy a reakce aktérů Vás nenechají chladnými, a tak pozorujete sami na sobě i na ostatních, že je nelehké udržet vážný obličej, protože se jednoduše musíte v mnoha okamžicích smát.

Dokument se snaží poukázat na to, že ačkoli hlavní postavy žijí samy, nikdo z nich nemá problém najít si člověka, se kterým by strávil jednu noc. Přesto ale všichni touží po někom, kdo by byl jejich spřízněnou duší, na kterou stále čekají. Určitě si příběhy nekladou za cíl odpovědět na otázku, zdali je naše generace odsouzena k tomu, abychom žili osamoceni, ale jedná se spíše o zachycení příběhů několika odlišných lidí, kteří ačkoli mají jiné nároky na partnery,  jejich osudy jsou v jedné oblasti stejné. A tak i když film přímo nekončí rozsudkem, je většině z nás jasné, že naše možnosti a předpoklady na prožití celého našeho života v páru jsou čím dál tím nižší. Možná je to právě tím, že od života chceme mnoho.

Viděli jste tento dokument? Pokud ano, jaký na něj máte názor?
SHARE THIS POST

15 komentářů:

  1. Ne dokument jsem neviděla, ale myslím, že bude hodně zajímavý a ráda se na něj podívám :)) No já jak to tak sleduju (přátele kolem mě, rodiný příslušníci atd) nikdo nějak nemá zájem hledat vztah. Jelikož já mám přítele už 2 a půl roku tohle jejich "rozhodnutí" nehledat někoho, kdo by tu pro ně vždycky byl mi přijde spíše smutné. Jak se tak s nimi o tom baví vyhovuje jim "láska" na jednu noc, ale jinak rádi jsou samy užívají si podle své chuti podle možností. Nerozumím jim protože já nesnáším být sama a když jsem potkala mého "prince" opravdu jsem si začla užívat, ale uplně jiným způsobem. Všichni na nás zatím koukají jako blázni ale myslím se, že v hloubi duše nám závidí... Ale je přece každého rozhoduní zda si chce užívat sám a nebo na opak :))

    OdpovědětVymazat
  2. Dokument jsem neviděla, ale přijde mi to jako zajímavé téma, ačkoli jsem skoro 3roky šťastně zadaná :D

    OdpovědětVymazat
  3. ještě jsem ho neviděla, ale hrozně bych chtěla!

    OdpovědětVymazat
  4. Docela zajímavá recenze. Je v tom sice znát tvůj subjektivní názor, ale to je myslím v pořádku. Po přečtení této recenze mám chuť tento snímek zhlédnout. Je někde ke stažení?

    OdpovědětVymazat
  5. hmm..:) vypadá zajímavě :)

    OdpovědětVymazat
  6. zajímavé :) (probíhá u mě giveaway)

    OdpovědětVymazat
  7. ja som ho videla a fajny ja som sa na tom dost smiala

    OdpovědětVymazat
  8. Hm, vypadá zajímavě. Neviděla jsem to.

    OdpovědětVymazat
  9. Girl,I love your red hair!!!!!!!!!you're gorgeous.Why don't you write also in english?

    http://audreysarmistice.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
  10. I'll try to understand what you write here.you're pictures are very nice (: and i like your style,i'm following!Audrey<3

    OdpovědětVymazat
  11. nevidela som to, ale ten popis snímky vyzerá zaujímavo.. rozhodne až sa k tomu dostanem, tak si to pozriem :)

    OdpovědětVymazat
  12. Neviděla jsem ho, ale strašně se těším, až ho uvidím. Je to moc dobrej nápad. Bohužel nevím, kde ten dokument stáhnout.. :(

    OdpovědětVymazat
  13. určitě se na tento dokument chci podívat - i díky Tvé recenzi. :)

    super článek, takových jen více! ;)

    OdpovědětVymazat
  14. Tento dokument jsem neviděla :)

    OdpovědětVymazat
  15. znie to fakt zaujimavo, kde sa ten film da zohnat?

    OdpovědětVymazat

Moc Vám děkuji za všechny komentáře, které mi vždy udělají radost. :)
Pokud byste se mě chtěli na něco zeptat neveřejně, napište mi email nebo vzkaz na facebooku. A pokud Vám nebude vadit, že si Váš dotaz přečtou další čtenáři, klikněte (dole) na ikonku "ask me".

Přeji Vám krásný den!

The life of Ceady. All rights reserved. ©