neděle

RECIPE: Čokoládový dort ( krok za krokem )

již nakousaný dort 

Recept na čokoládový dort jsem našla na Apetit a samozřejmě bych to nebyla já, kdybych si ho nakonec neupravila podle sebe.
Pro začátek bych asi zmínila, že klasický recept byl na kulatou dortovou formu o průměru 20cm, kterou doma nemáme. A tak jsem tedy zvolila malou zapékací formu, místo klasické velké dortové, protože se mi nechtělo dělat dvojitou dávku.
Potřebné ingerdience:
383 g změklého másla, 262 g třtinového cukru, 5 malých vajec
260 g hladké mouky, 1 balení kypřicího prášku, 80 g kakaa (samozřejmě, že ne granka)
200 ml mléka, 2lžíce zakysané smetany, 200g čokolády na vaření, 50g mandlí
POSTUP:0) zapněte si troubu na 160stupňů.
1) Nejprve si ušleháme změklé máslo s cukrem do pěny.
2) Po deseti minutách šlehání přidejte vajíčka.
3) Mezi tím si smíchejte kakao, mouku, kypřící prášek a mandle.
4) Obě směsi smíchejte, a do nově vzniklé směsi nalijte mléko a zakysanou smetanu a pokračujte ve šlehání.5) Čokoládu si nalámejte na čtverečky a rozemelte na na malé kousky. Já upřednostňuji v dortu malé kousky čokolády, než kdybych ji rozemlela přímo na prášek. Kakao už jsem přeci použila (logika).. Následně vmíchejte čokoládu do směsi.
TIP1 :  Protože jsem si chtěla usnadnit práci, těsto jsem pekla nadvakrát, abych nemusela po vychladnutí dort rozkrajovat kvůli plnění. Nemám s krájením dortu zkušenosti a ani na to doma nemám dostatečně dlouhý nůž.
TIP 2: Někdo plech vykládá pečícím papírem, ale já preferuji alobal, díky kterému snadno vyjmete dort z formy. Alobal se dá poté použít i podruhé.
6) Polovinu těsta rovnoměrně rozetřete na plech.
7) Dort jsem pekla mezi 15-25minutami. Jistota je propíchnout ho špejlí a zjistit si, jestli je těsto upečené. Já osobně těsto kontroluji už po deseti minutách :D.
Pro ukázku, jak byla jedna část dortu vysoká.
7) Dort si po vychladnutí potřeme krémem. Dá se koupit práškový, do kterého se přidává mléko a máslo nebo doporučuji udělat si náplň z pudinku (2 pudinky, 1 máslo, 500ml mléko,200 cukru, 1hera). Postup je jednoduchý. Nejprve uvaříte pudinky a po vychladnutí je zašleháte do másla.
8) nakonec celý dort polijeme 2 čokoládovými polevami.
DOPORUČUJI podávat s horou šlehačky a protože je dort dost hutný, malý kousek Vám jistě postačí. :)
SHARE THIS POST

32 komentářů:

  1. och.. to je ale mňamkaa!

    OdpovědětVymazat
  2. mňam, asi bych mu neodolala :P mám tvoje recepty hrozně ráda :))

    OdpovědětVymazat
  3. ííí! ten vyzerá vážne mňamózne :)

    OdpovědětVymazat
  4. jé,vypadá fakt lahodně :))

    OdpovědětVymazat
  5. Vypadá to úžasně! Hned bych si ho dala, určitě někdy vyzkouším :).

    OdpovědětVymazat
  6. Vypadá to úžasně! Hned bych si ho dala, určitě někdy vyzkouším :).

    OdpovědětVymazat
  7. och idem asi upiecť koláč! tento koláč! tak mi drž palce! :)

    OdpovědětVymazat
  8. Mnáááámmmmmmmmm :D ACH HNED BYCH HO SNĚDLA!!

    OdpovědětVymazat
  9. Ten vypadá báječně, ale je to teda kalorická boooooomba:D Tolik másla, hera, čokoláda - to by asi moje zažívání nezvládlo:D Každopádně taky mě baví vaření a pečení. Kdybych měla víc času, můžu být v kuchyni pořád a zkoušet. Jinak vidím v pozadí Vitakávu - piješ ji? Já si z ní dělám každý den Latte a chutná mi snad víc než z normální kávy a tahle je navíc zdravá:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. taky mi chutná mnohem více, nežli klasická káva. Mohla bych ji pít s mlékem od rána do večera :D
      P.S.: a který dort není kalorická bomba? :D

      Vymazat
    2. Tak s těmi dorty máš pravdu:) Ale dá se určitě udělat "dietnější" - např. z piškotového těsta s ovocem a tvarohem, nebo třeba zalitý želatinou. Samozřejmě čokoládový se asi moc dietněji udělat nedá:D

      Vymazat
  10. teda mňam, ten vypadá výborně! pošli mi kousek! :D

    OdpovědětVymazat
  11. mmmm mám největší chut:-)

    BLOG

    OdpovědětVymazat
  12. I'll try! thankyou for the tutorial :)

    http://finalexpectation.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
  13. děláš mi chutě :D i přesto že snídám štrůdl :D

    Queen of second hand

    OdpovědětVymazat
  14. mm mňam! neexistuje nic lepšího než čokoládový dort si myslím ! :S

    OdpovědětVymazat
  15. Ten vypadá mňamózně :)

    OdpovědětVymazat
  16. vypadá úžasně. :) pudinkové krémy mám ráda, raději než klasické máslové (ty jsou vážně hodně hutné). myslíš, že můžu krémem potřít i vršek a polít čokoládou nebo posypat hoblinkami? (čokolády nikdy není dost :D)

    OdpovědětVymazat
  17. Jooo... Děkuju za recept ;) Právě mě tady mamka řekla že bych mohla něco udělat tak už máme vybráno ;) :D

    OdpovědětVymazat
  18. ja som niekedy takéto len čokoládové torty nemusela,ale keď nie sú príliš horké tak je to super :) vyzerá to naozaj chutne!

    OdpovědětVymazat
  19. ten receptík vyzerá lákavo, už som si ho uložila, tak snáď sa k nemu dostanem :) a na poslednej fotke to vyzerá ako mliečny rez od Kinder :D

    OdpovědětVymazat
  20. Jen se na dort podívám, už mám pocit, že jsem přibrala 3 kila:) tyhle hutné dorty miluju!

    http://wind-in-hair.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
  21. Páni, mi děláš teda chutě :D

    OdpovědětVymazat
  22. to musí být mňamkaa♥

    OdpovědětVymazat
  23. No zrovna hledám recepty na narozeninové čokoládové dortisko pro spolubydlící!
    Dík za inspiraci, vypadá lahodně :)

    OdpovědětVymazat
  24. mmm, vypadá opravdu lákavě. čokoládový jsou nejlepší:))

    OdpovědětVymazat

Moc Vám děkuji za všechny komentáře, které mi vždy udělají radost. :)
Pokud byste se mě chtěli na něco zeptat neveřejně, napište mi email nebo vzkaz na facebooku. A pokud Vám nebude vadit, že si Váš dotaz přečtou další čtenáři, klikněte (dole) na ikonku "ask me".

Přeji Vám krásný den!

The life of Ceady. All rights reserved. ©