pondělí

RECEPT: přesladké tvarohové taštičky


 Dnes mám tady pro Vás jednoduchý recept na povidlové taštičky, které zbožňuju už od svého dětství :).
Dělávala je už moje babička, a tak jsem byla mile překvapena, když jsem na tento recept narazila v nové kuchařce od Dity P.. Jediné, v čem babiččin recept od toho Ditina lišil bylo v tom, že Dita taštičky vaří (jako maminka tvarohové knedlíky), zatímco babička tvarohové taštičky pekla v troubě potřené mlékem.


Na recept budete potřebovat:
250g hrubé mouky (a navíc mouku na vál), lžičku kypřícího prášku, špetku soli (a sůl do vody na vaření), 1celé vejce, 200g plnotučného tvarohu v kostce, 50-100g změklého másla

1) V míse smíchejte mouku s kypřícím práškem a solí, přidejte vejce, tvaroh a vše promněte. Následně vložte na kostičky nakrájené změklé máslo (které jste si hodinu před vařením vyndali z lednice). Jakmile bude těsto téměř spojené, přendejte jej na vál, kde těsto mněte dokud nebude jemné.
2) Mezi tím si do velkého hrnce dejte vařit vodu s trochou soli. Později můžete vytvořené taštičky do vody naskládat. A jakmile se dostanou na hladinu, tak jsou hotové a připravené na vytažení.
Já postupovala ale podle babičky a taštičky jsem dala péct do trouby a výsledek byl také moc dobrý.
3) Vál si poprášte moukou a rozválejte si těsto, ze kterého vykrájíte čtverečky, které naplníte povidly (množství takové, aby Vám nevyteklo) a poté je přehněte buď na obdelník nebo trojúhelník a pořádně zamačkáme prsty, aby nám povidla nevytekla.

Přeju Vám dobrou chuť. :P
SHARE THIS POST

25 komentářů:

  1. Vypadá to moc krásně! Já tvaroh moc nemusím, takže bych radši volila třeba kakaovou náplň))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. a vsimla si si, ze ta napln nie je tvarohova, ale povidlova? Tvaroh je v ceste.

      Vymazat
  2. Jé tak to zkusím :) akorát dám jinou náplň :)

    OdpovědětVymazat
  3. no MNÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁM! Ted jsem na to dostala hroznou chut'! Já snad skočím do krámu a udělám to :D

    OdpovědětVymazat
  4. Mňam, také bych si dala, já plánuji tento týden udělat české buchty, jsem zvědavá jestli se i mě poštěstí tak jako Tobě... :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To zvládneš, je to jednoduché :-).

      Vymazat
  5. Pecena varianta sa mi paci viac, pecene su urcite chutnejsie :) Vyzera to velmi dobre :)

    OdpovědětVymazat
  6. Mnam, vyzera to skvelo, asi to skusim, ale skor tu pecenu variantu :)

    OdpovědětVymazat
  7. Já nemám ráda povidla, ale je mi jasné, že bych to mohla nahradit něčím jiným. Vypadá to lehce :)

    OdpovědětVymazat
  8. Jůůů, to vypadá skvěle! Ty určitě vyzkouším :) Já teda nemusím povidla, ale určitě sde budou dát naplnit tvarohem nebo jablky se skořicí, mňam :)

    OdpovědětVymazat
  9. Páni, vypadá to báječně... a povidla mám navíc moc ráda :)

    OdpovědětVymazat
  10. mňam! vypadají skvěle! :)

    OdpovědětVymazat
  11. My tieto kolaciky robime pravidelne na Vianoce :) kto nema rad povidla, nech pouzije napr. marhulovy dzem, je to skvele.

    OdpovědětVymazat
  12. ty vypadají skvěle! mňam :)

    OdpovědětVymazat
  13. I my je doma děláme, jsou výborné :)

    OdpovědětVymazat
  14. zbožňuju všechno plněné, podobné taštičky děláme :)

    http://cruel-and-beautiful-world.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  15. mnam tyhle dělám vždycky když mi prochází tvaroh :)

    OdpovědětVymazat
  16. vypadají moc dobře, jako milovnice sladkého je určitě musím zkusit :)

    OdpovědětVymazat
  17. Vypadají výborně! Určitě je musím zkusit :)

    OdpovědětVymazat
  18. To není zas tak náročné, ukládám si :)

    OdpovědětVymazat
  19. mmm...vypadají skvěle :)

    OdpovědětVymazat
  20. hledám nějaké superpovidlové recepty, děkuji za tip, zrovna jsem dala na blog recept na perníček, nech se taky ispirovat! :)

    http://cerisefees.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat

Moc Vám děkuji za všechny komentáře, které mi vždy udělají radost. :)
Pokud byste se mě chtěli na něco zeptat neveřejně, napište mi email nebo vzkaz na facebooku. A pokud Vám nebude vadit, že si Váš dotaz přečtou další čtenáři, klikněte (dole) na ikonku "ask me".

Přeji Vám krásný den!

The life of Ceady. All rights reserved. ©