čtvrtek

Ani kosmetika není věčná


Nejenom jídlo má své datum spotřeby, ale i kosmetika. Proto pro Vás mám takový mini informační článek o tom, kdy je na čase se zbavit "staré" kosmetiky.

1. Řasenka má nejkratší dobu trvanlivosti. Počítejte s tím, že Vám vydrží tři až čtyři měsíce od momentu otevření. Poté vyschne a je třeba si jít koupit novou.

2. Oční stíny vydrží okolo dvou let. Proto nekupujte jednu paletku za druhou, ale užijte si dostatečně té, kterou právě máte. Věřím tomu, že za dva roky ani tu jednu paletku pro malování sebe samé nespotřebujete. :)

3. Rtěnka by měla mít výdrž jeden až dva roky. Pro prodloužení životnosti rtěnky se doporučuje nanášet barvu štětečkem.

4. Tužka na rty vydrží hravě tři roky.

5. Tekutý makeup byste měly spotřebovat během dvou let. TIP: Makeupy s pumpičkou vydrží delší dobu nežli ty klasické tubové.

6. Hydratační krémy jak na tělo, tak tvář vydrží od dvou do tří let. Záleží stejně tak jako u makeupu na tom, v jaké je nádobě. Nejlepší jsou tedy pumpičkové, které zabraňují vniku bakterií a zvyšují tedy i trvanlivost. Také se doporučuje ukládat krémy do ledničky, což také prodlouží jejich životnost.

7. Opalovací krém bohužel nemůžete vlastnit roky. Doporučuje se spotřebovat jej během jednoho roku od otevření.

8. Voňavky bohužel také nejsou věčné. Jejich životnost se odhaduje na dobu dvou let.
Pokud váháte nad tím, jak parfémy skladovat, většinou se doporučuje uložit je na chladné, suché a temné místo. Takže pokud máte parfémy vystavený doma na poličce, zkazí se Vám mnohem rychleji. Také není chytré ukládat je do ledničky. Hravě postačí, když je budete mít uložený v původní krabičce.

SHARE THIS POST

12 komentářů:

  1. Dobrý, moc na to nehledím, dávám na vlastní úsudek, ale jsem ráda, že jsem si o tom mohla přečíst.:)

    OdpovědětVymazat
  2. Super článek!!! Díky za něj, jen se modlím, že přítele brzy přesvědčím o tom, že by tu svou x let starou voňavku už měl vyhodit :D

    http://estrella-2012.blogspot.cz/2013/08/prazdninova-giveaway.html

    OdpovědětVymazat
  3. taky je důležité sledovat ten piktogram otevřeného kelímku na každém obale... třeba u řasenek je to myslím vždycky 6 měsíců (ne že by mi teda nějaká vydržela tak dlouho). a taky čichové vjemy, nedávno jsem vyhodila MUFE řasenku, která byla otevřená měsíc a půl, ale asi bohužel vlivem horka se zkazila a začala divně páchnout :(

    OdpovědětVymazat
  4. Mě řasenka vydržela už více než 5 měsíců :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé, tak to mi musíš prozradit, o jakou řasenku se jedná. :)

      Vymazat
    2. Anonymní8/8/13 16:54

      Já někde teda četla půl roku, což dodržuju. Většinou mi ještě maluje, ale začíná divně páchnout, tak ji vyhazuju.

      Vymazat
  5. Skvely clanek!! Hlavne to o tech parfemech jsem vubec netusila. Uprimne jsem si myslela, ze vydrzi navzdy, nevim proc :D

    OdpovědětVymazat
  6. moc dobrý článek, nejvíc mě zaujaly parfémy.. a ta paletka - wow! já jich mam několik a určitě dýl jak 2 roky :DD

    http://nikolamills.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  7. přiznám se, že data spotřeby moc nerespektuji :/ měla bych, ale dokud s produktem není něco špatně , tak ho používám. přeci jen je mi to líto ho vyhodit :)

    OdpovědětVymazat
  8. Já mám jednu řasenku cca rok a pořád funguje! Už jsem se ji několikrát chystala vyhodit, ale pořád nechce, mrška! (je to ta zeleno-růžová od Maybelline).

    OdpovědětVymazat

Moc Vám děkuji za všechny komentáře, které mi vždy udělají radost. :)
Pokud byste se mě chtěli na něco zeptat neveřejně, napište mi email nebo vzkaz na facebooku. A pokud Vám nebude vadit, že si Váš dotaz přečtou další čtenáři, klikněte (dole) na ikonku "ask me".

Přeji Vám krásný den!

The life of Ceady. All rights reserved. ©