středa

Štědrý den

 

Přestože jsem nedávno publikovala článek, ve kterém jsem Vám ukázala, copak bych si přála k Vánocům, materiální dárky nejsou to, po čem nejvíce toužím. Celý rok jsem si přála, aby se u stromečku sešla celá rodina. A konečně se mi podařilo přesvědčit mou sestru s jejím partnerem. Takže Vánoce u maminky tentokrát nebudou tak smutné jako loni nebo předloni.
Letošní rok se na Vánoce těším doslova jako malé dítě, které očekává dárky od Ježíška. Ale v tom už se lišíme. Těším se na obdarovávání. Vždy mě baví pozorovat, jak rodina rozbaluje dárky ode mě. Proto taky nedávám jeden dárek. Nejraději bych každému dala velkou tašku, ale to bych se samozřejmě nedoplatila. Takže tentokrát mám dvě tašky, které si povezu s sebou na Vánoce k příteli a tři tašky pro sestřičku s maminkou. :D Hlavně si neťukejte na čelo, že jsem blázen. Ráda dělám druhým radost. A tak dávám co můžu. Povím Vám, že je to očividně sobecká činnost, protože mám z dávání opravdu skvělý pocit! :-)


MŮJ ŠTĚDRÝ DEN
A jak prožívám Štědrý den? Nečekejte nic zvláštního. Celé dopoledne se válím v posteli. Tentokrát se nebudu válet sama, ale přibude mi v posteli Terinka. :)
Jakmile se dostanu z peřin, vydáme se společně celá rodina na hřbitov, zapálit babičce a dědovi svíčku na hrobě.
Odpoledne bych mohla dostat dort, jako každý rok. Slavím totiž svátek. A navíc ještě dostanu drobné dárky, které bych tak jako tak dostala pod stromeček. :D Rodiče byli při mém narození pěkně vyčůraní. Narodím se jim 14. ledna a ještě mě pojmenují Eva.
A protože držím poctivě půst, budu mít super velkou večeři. Stále váhám, co si udělat, zda mi bude stačit houbový kuba nebo si dopřeju smažené houby obalené v mořské řase s bramborovým salátem. Ale s největší pravděpodobností budu ctít tradice, takže zvolím kubu. Uvědomila jsem si, že letos mám velikou výhodu, co se půstu týče, protože se u nás doma veganské cukroví dělat nebude. Tedy já nebudu připravovat veganské cukroví. Řekla jsem si, že baculatá jsem až až. Ještě abych za ty Vánoce přibrala pět kilo jako každý rok. :D
Ale věřte nebo ne, ono vydržet půst do páté hodiny odpolední není nic obtížného. :D Čtete dobře. Jsem hrozně nedočkavá, takže jakmile se setmí. zavelím a mamča jde smažit.
A jak probíhají Vánoce u Vás? 

Fotky jsem zcizila zejména z pinterestu, kromě rozkošného povlečení ze Svoboda Povlečení a dortu z bbcgoodfood.
A pokud hledáte na poslední chvíli vánoční inspiraci, podívejte se na 
Útulný dům.
SHARE THIS POST

16 komentářů:

  1. Zdeňka Škodová18/12/13 17:49

    To s těmi narozeninami máš ještě dobré :) sestra se narodla 21.12 a taky se jmenuje Eva :D
    Jinak u nás probíhá Štědrý den podobně - půst a večer dělání večeře. Ráno teda ještě zdobíme stromeček.

    OdpovědětVymazat
  2. Já se nejvíc těším na tu atmošku a pocit, že nic nemusím! dopoledne se válím, cpu se vánočkou a kakaem (zlatý prasátko ať si trhne nohou :D) a kolem oběda vyrážíme na Staromák na kaštan a svařák. Cestou domů pak vyzvedneme Betlémské světlo, které doma udržujeme do dalšího dne. No a odpoledne se už smaží a vyváří, máme totiž 9 chodů na štědrovečerní večeři, tak aby se to všechno stihlo :D Doufám, že see letos povedou vánoce lépe než loni, a přeji i tobě krásné prožití svátků :)) A taky jsem se tě chtěla zeptat, z čeho se dělá veganský bramborový salát? Z majolky předpokládám ne-e :D

    OdpovědětVymazat
  3. ja mavam tiez tortu, lebo tiez slavim..konkretne 23.12 narodeniny :D esteze sa nevolam Evka ako ty, to by uz bolo fakt moc :D

    Vianočná Rozdávačka

    OdpovědětVymazat
  4. Anna Malecká18/12/13 19:47

    Já mám narozeniny ve stejný den :) Takže často dostávám pod stromeček nějaké větší dárky s tím, že k narozeninám už pak dostanu jen něco malého. Což taky někdy zamrzí, protože pak zas musím čekat celý rok. Aspoň že svátek mám v červenci :)

    OdpovědětVymazat
  5. Hanča Zajda18/12/13 19:52

    Sice nejsme vegani, ale do salátu dáváme sojanézu. Chuťově je to v tom salátu nerozeznatelné.

    OdpovědětVymazat
  6. Tak sojanéza mi ani trochu nechutná. Fuj. :D
    Jednou jsem si ji koupila a byla plesnivá, podruhé jsem ji ochutnala a vyhodila. :D Už nikdy více. Já si dělám majonéza z kešu ořechů. Ta je výborná a do bramborového salátu je opravdu vynikající. :)

    OdpovědětVymazat
  7. Je mi tvé sestřičky líto. Potěšila jsi mě, že je na tom ještě někdo hůř. :D

    OdpovědětVymazat
  8. :-) Za to si můžeš vynutit hezký dárek k svátku. Mamka už mi dává dárek k Vánocům s tím, že k narozeninám nic nedostanu a svátky taky nikdy neřešila. :D Jsem to ale chudák. Ale ne, nebudu se litovat. Každý máme své.
    Ještě že si na mě vzpomene přítelova rodina.

    OdpovědětVymazat
  9. Ty jo, já jsem v tomhle směru uplně nepoznamenaná,z kešu by mě to v životě nenapadlo a o sajonéze jsem v životě neslyšela :D Pardón.. To máš ale asi velkou spotřebu na bramborový salát, vid? Neleze to veganství moc do peněz?

    OdpovědětVymazat
  10. Já jsem byla vždy rozežraná, takže nemám pocit, že by to bylo enormě dražší. Můžeš jíst levně i draze, ať jíš vegansky nebo ne. :) Takže nemůžu říct, že by byla veganská strava dražší.
    A na bramborový salát mám spotřebu právě nízkou. Můžu to spočítat. Ale mám pocit, že stejně vyjde vegan verze líp než ta klasická.

    OdpovědětVymazat
  11. Vůbec to neber jako šťourání, jsem jenom zvědavka zvědavá :D A obdivuju tě, já bych se dokázala vzdát masa, ale život bez sýrů a vajíček, to by mě zabilo :D

    OdpovědětVymazat
  12. Hanča Zajda18/12/13 21:06

    Asi jsem jí samotnou neochutnávala, ale v tom salátu nepoznám jestli je tam majolka nebo sojanéza. Takhle mě přáve před nějaký časem překvapila tchyně. Když mi řekla, že v něm není majolka, koukala jsem na ní jak tele na nový vrata.

    OdpovědětVymazat
  13. Ono asi bude záležet i na značce. :) Budeš se mi muset zeptat, jakou použila. :)

    OdpovědětVymazat
  14. Ále, jako rýpaní to neberu. Sama jsem se stále ptala, protože jsem byla zmatená.
    Před rokem jsem měla stejný názor jako Ty. :)

    OdpovědětVymazat
  15. Hanča Zajda19/12/13 09:43

    Loni jsem dávala do salátu myslím tuhle http://www.chemievjidle.cz/majoneza/sojaneza-kalma-kalma-ks

    OdpovědětVymazat
  16. Taky velice ráda obdarovávám své milované, takže pro každého mám několik dárků.
    Souhlasím s Tebou, je to nějak hřejivě příjemné, když si lidé rozbalí dárky ode mě a jsou z nich nadšení :)

    OdpovědětVymazat

Moc Vám děkuji za všechny komentáře, které mi vždy udělají radost. :)
Pokud byste se mě chtěli na něco zeptat neveřejně, napište mi email nebo vzkaz na facebooku. A pokud Vám nebude vadit, že si Váš dotaz přečtou další čtenáři, klikněte (dole) na ikonku "ask me".

Přeji Vám krásný den!

The life of Ceady. All rights reserved. ©