sobota

RECENZE: Podzimní rtěnkové úlovky

Dnes mám tady delší článek, ve kterém Vám zrecenzuji šest rtěnek, které jsou mými posledními úlovky. Snažila jsem se psát co nejvíce stručně a napsat to, co je pro mě nejdůležitější. Tak doufám, že jsem nic podstatného nevynechala. Budu ráda, když mi napíšete, jestli máte s některými z těchto mých úlovků vlastní zkušenosti a samozřejmě jaké. :)
A pokud ani jednu z rtěnek nemáte, tak doufám, že Vám tak pomůžu s výběrem.


Tahle Essence novinka mě mile překvapila. Nechci tvrdit, že se vyrovná těm od Clinique nebo od MACu, to zdaleka ne. Ale poměr ceny ku kvalitě dokazuje, že tahle rtěnka není k zahození. Koupíte ji za 59 korun. Abyste zvýšily její výdrž, doporučuji nejprve nanést na rty korektor nebo makeup, přetřít rty rtěnkou, zapudrovat (pudrem nebo i očním stínem) a znovu nanést rtěnku. Tak docílíte lepšího výsledku a rtěnka se Vám tak hned nesmaže. A pokud máte tužku na rty ve stejném odstínu, použijte i tu. Jen rty pouze nerámujte, protože jakmile se Vám smaže rtěnky, budete vypadat jako klaun. Proto tužkou vždy vykreslujte celé rty.
Jak si můžete všimnout, ve srovnání s dalšími rtěnkami, pigmentace není vůbec béčková. Pro některé z Vás bude nevýhodou příliš krémová konzistence, díky které se snadněji rozmaže a díky které má tendenci se rozpíjet. Proto doporučuji pořídit si tužku na rty. Ale zase je tu výhoda a to, že nebudete mít popraskané rty a zalezlou barvu v rýhách.
A za co bych ještě chtěla Essence pochválit, je jednoduchý černý obal, který mi připomíná rtěnky Rimmel od Kate Moss.

Moje hodnocení této rtěnky je 5/10. 

Mojí nejoblíbenější rtěnkou a mým největším objevem poslední doby je druhá kráska shora - Clinique high impact v odstínu 11. 
Do odstínu jsem se zamilovala, je to taková ta hnědozrzavá. Takže mi sedí vždycky, protože mám v podobném odstínu barvu vlasů. :) (Já jen kdyby někdo nevěděl, jak vypadám.) Barva je bohatá. Drží na rtech hodiny. A to ikdyž, jak říká moje maminka, stále "ocumlávám lahev pro kojence". Myslí tím bobble lahev. Samozřejmě nevydrží naprosto celý den. Přece jen je to krémovka a žádná fixa na rty, která se do rtů přímo vpije. Ale na to, že se jedná o krémovou rtěnku, tak drží vážně skvěle, sice ne oněch slibovaných osm hodin, ale kdybych nejedla a nepila, věřím že by vydržela. :D
Nedávno jsem recenzovala rtěnky od MACu, u kterých jsem psala, že je musím nanášet, díky vysoké pigmentaci, štětečkem. V tomto případě není nutný. :) Takže je skvělá na cesty, kdy nechci trávit dlouhou dobu před zrcadlem. :D
Má velice pěkný luxusní obal, nemyslíte? V prodejně Clinique ji koupíte za 570 korun.
Asi není třeba psát, že nezalézá do rýh rtů, hydratuje a má ochranný faktor... Ještě aby za tu cenu byla špatná. Prostě a jednoduše jsem si ji zamilovala. Tečka. :)

Takže jí dám rovnou 10/10. :)

To bych nebyla já, abych se nenechala strhnout davem a nepořídila si Lip Seduction od Dermacol. Zvolila jsem neutrální odstín 02, který se skvěle hodí k výraznějším očím jako naked rtěnka. Tahle řada má širokou škálu odstínů. Takže když jsem se snažila vybrat pouze ten jeden pravý odstín, nebylo to vůbec jednoduché. Ale nakonec jsem se přece jen rozhodla dobře. Po nanesení odstín 02 vypadá opravdu přirozeně, vůbec ne růžově, jak by se mohlo zdát. (Nemám totiž ráda růžové rtěnky) Rtům tak dodá na dokonalosti.
Moc se mi líbí tvar rtěnky, díky kterému se snadno nanáší. Tvarově mi je ze všech těchto rtěnek, které tady dnes recenzuji, nejsympatičtější.
 Potisk obalu jako takový není mým šálkem kávy, ale o to lepší pocity mám z toho, co se skrývá uvnitř. Zajímavé je provedení otvírání, kdy zatlačíte na spodní část, aby se vám rtěnka vycvakla. :D Popisuji hrozně, je mi to jasné. Sytost barvy není vůbec špatná. Nemám ráda rtěnky ve stylu obarveného balzámů na rty. Což tahle rtěnka opravdu není. Výdrž není kdovíjak vysoká. Ale i tak mám tuhle rtěnku radši než onu levnou Essence.
Pokud tedy hledáte kvalitní rtěnku okolo 150 korun, ráda Vám tuhle doporučím.
Sečteno, podtrženo, Lip Seduction má ode mě 8/10.


Milovnice chubby sticků se nezapře. Tento krásný odstín 08 Chubby Stick Intense je skvělou rtěnkou na podzim. Pokud toužíte po dokonale hydratační rtěnce, výrazných rtech, potom být nepřehlédnutelná, neváhejte. :) Chubby Sticky miluji a stále mě ještě žádné rtěnky a fixy nepřesvědčily, že by bylo něco lepšího. :)
Jasnou nevýhodou je to, že mají tendenci celkem rychle ubývat. Mamince rtěnky vydržely i několik let, bohužel u chubby sticku se budete muset smířit s tím, že vydrží jen několik měsíců. Ale to zejména proto, že si jej natolik zamilujete, že zapomenete na jiné rtěnky. Nanáší se hezky bez používání štětce. Nevydrží na rtech celý den, ale přece jen jakmile použiji pod rty makeup, není třeba mít obavy, že bych jej během dvou hodin neměla na rtech. Výdrž je určitě lepší nežli u Essence rtěnky, ale zaručeně netrumfne High Impact. Přesto mám vyzkoušeno, že mi vydrží na rtech 5 hodin, i přesto, že se stále obtiskuje.
Hlavně si nepopleťte v Clinique původní Chubby Sticky s těmi intenzivními. Ty původní byly spíše balzámy, i když některé odstíny byly sytější a už bych je označila za dobré rtěnky. Tyhle intenzivní už mají sytější barvy, výdrž je o hodně vyšší a podle mě už se jedná o plnohodnotné rtěnky.
Na výběr je osm odstínů za 490 korun.
Uděluji 9/10.

Pro mě zatím největším zklamáním je rtěnka Caresse od Loreal Paris. K vyzkoušení jsem dostala dvě rtěnky a obě mě zklamaly na plné čáře. Pigmentace je přímo céčková. Jedná se tak spíše o pigmentované balzámy na rty.
Dost nepříjemná mi je jejich malinová vůně. Připomíná mi to takové ty dětské rtěnko-balzámy, které jste si během pár minut slízaly ze rtů. Ta malinová příchuť/vůně mi je při dýchání vážně nepříjemná. Takže už jen proto bych rtěnku nenosila.
Plastový obal, byť s bytelným zavíráním, mě příliš neokouzlil. I když takhle na fotce se mi zdá i celkem sympatický.
Co je ale pro mě zásadní, proč bych tuhle rtěnku nedoporučila, je to, že na rtech vytváří šmouhy. Jednoduše nenacházím nic pozitivního, proč bych ji někomu doporučila. Možná kdyby rtěnka stála třicet korun. Ale bohužel i cena není zrovna přívětivá. Koupíte ji okolo 200 korun. Takže se jednoduše nevyplatí.
A tak ode mě dostane 1/10.


A jak se říká, to nejlepší na konec. Jak už napovídá název Long Last Lipstick od Clinique, jedná se o dlouhotrvající rtěnku. Rtěnka opravdu drží a drží celé hodiny. Při testu obtisknutí na papírový kapesník držela ze všech nejlépe. Takže pokud chcete na rtech celý den Vámi vybraný odstín, směle do ní. Ani pod ní nemusím nanášet korektor, konturovací tužku nebo ji přepudrovávat. Nemějte obavy, že by rty vysušila. Právě naopak. Jedná se o krémovou rtěnku, díky které budete mít rty vláčné.
Krytí je také nejlepší ze všech těchto rtěnek, což je znát při nanesení na ruce. Jednoduše nemá konkurenci a nakope do pozadí i mé oblíbenkyně od MACu. V českých prodejnách Clinique ji koupíte za 570 korun.
P.S.: Vážně se mi líbí balení, které je velice podobné High Impact.
Nebudu to okecávat a rovnou jí dám 10/10.

Máte některou z těchto rtěnek? Jak jste s ní spokojené Vy? :)
SHARE THIS POST

27 komentářů:

  1. Werushberry.blogspot.sk2/11/13 08:20

    Nádherne si ich pofotila :) Zatiaľ žiadny s týchto rúžov nevlastním, ale tá od Essence má krásny odtieň :)

    OdpovědětVymazat
  2. ahoj, ja si dovolim nesouhlasit, ty Dermacolky jsou mohem horsi na vydrz, nez ty nove Essence......a navic ta D hrozne rychle mizi, prave tim jak je kremova..........

    OdpovědětVymazat
  3. Mám Lip Seduction a připadá mi skvělá :) Taky chci vyzkoušet nějakou z té nové řady od Essence, dívala jsem se že mají krásné odstíny a i ten jednoduchý obal se mi hrozně líbí :)

    OdpovědětVymazat
  4. Co člověk, to jiná zkušenost. :)

    OdpovědětVymazat
  5. nechápu když seš vegan, že ti nevadí si kupovat kosmetiku která se testuje na zvířatech..

    OdpovědětVymazat
  6. Michaela Pavlíková2/11/13 11:02

    Já jsem velice spokojená z rtěnkou od Essence :) Zamilovala jsem se do ní :))

    http://www.style-and-smile15.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  7. Jana Krejčová2/11/13 11:05

    Já se na Caresse taky těšila, ale když jsem zkusila ten nejvýraznější odstín, který v testeru měli, byla jsem hodně zklamaná, to už i ty Color Whispers mají větší pigmentaci, ale zase mají samozřejmě jiné nevýhody. No, nakonec jsem byla ráda, neutratila jsem za Caresse, ale za matnou Kate od Rimmel:-)

    OdpovědětVymazat
  8. Susan Righthalfofthebrain2/11/13 11:24

    petra: Také jsem jakožto vegetariánka kolikrát přemýšlela, zda by si na to Ceady neměla dát větší pozor, avšak v jejím případě by to zřejmě znamenalo mnohem více, a sice zrušení takřka všech spoluprací, a tedy i nemožnost poskytovat čtenářkám různorodé recenze.. Vše to chce asi ještě trochu času, nejedná se jen tak o ledajaké rozhodnutí... :-)

    OdpovědětVymazat
  9. Susi, máš pravdu.
    Vlastně ani nevím, jak to obhájit, protože se tak nějak hledám a ze dne na den nedokážu vyházet všechno oblečení, kosmetiku a vím, že nikdy nezačnu žít v přírodě daleko od civilizace. Potřebuji čas už jen na to si vše urovnat v hlavě. Až se za to stydím.
    O to více si jsem v kosmetice tak nejistá.
    Je zajímavé číst veganská diskuze, kdy každá další odhalí kosmetiku, která tvrdí, že netestuje nebo bojuje proti testování, že přece jen jako všechny ostatní musí dělat testy v Číně.
    A pak mi odepíše česká firma Ryor, že označovat kosmetiku jako netestovanou na zvířatech nesmí, protože je to už dlouhá léta v Evropě zakázané, takže ani nikdy kosmetiku na zvířatech netestovali.

    OdpovědětVymazat
  10. Strašně se mi líbí ten odstín od Dermacolu:)))

    OdpovědětVymazat
  11. Někdo nechápe, proč lidi jedí maso, mléko, sýry, med a kupují testované zboží (léky, kosmetiku, hygienické prostředky). Je tedy horší člověk, který nejí maso, ani mléčné výrobky než ten, který je jí?

    OdpovědětVymazat
  12. No tak teda to čumím. Děkuju. Zrovna jsem se chystala na Caresse v nude barvě ale totálně jsem si to rozmyslela. Radši si koupím tu novou od Essence, za třetinu ceny. Díky, fakt díky :)

    OdpovědětVymazat
  13. Přesně tak, raději Essence! :-)

    OdpovědětVymazat
  14. Mně z letošních novinek nejvíc zklamaly Essence, o kterých jsem psala tady. Naopak rtěnky Caresse od L'Oreal mě nadchly, ale já od nich právě čekala jen lehkou pigmentaci, spíše ten balzám. Ráda je nosím na denní nošení a střídám je s různými pastelkami, včetně mé oblíbené Clinique.

    Z rtěnek, které jsi zmínila, mě nejvíc lákají Clinique, jen nevím, která z těch dvou více. Asi si některou nadělím pod stromeček :)

    OdpovědětVymazat
  15. Moc děkuji za odkazy. Ráda jsem si přečetla srovnání "chubbiků". :)

    OdpovědětVymazat
  16. Skvělý článek :)

    OdpovědětVymazat
  17. A mozem sa spytat, odkial je informacia, ze je ta kozmetika testovana na zvieratach? Pokial viem, v Europe je testovanie na zvieratach zakazane, ale ak sa mylim, tak ma oprav..

    http://www.peta.org/issues/animals-used-for-experimentation/cosmetic-household-products-animal-testing.aspx

    OdpovědětVymazat
  18. Ja mam rtenkobalzamy velmi rada..radsej ako rtenky. Uz Ess mi prisiel velmi syty a dlhotrvajuci..vec nazoru a preferencii.
    Kazdopadne dakujem za recenzi, Dermacol ma velmi zaujal a samozrejme aj Clinique-y. Iba mi je vela dat za ne tolko penazi..budem striehnut na zlavu! :))

    Peacock & Pineapples

    OdpovědětVymazat
  19. Přesně tak. Buď vychytat nějakou super akci, kdy dostaneš produkty zdarma a nebo se pokusit objevit akci na internetu. :)

    OdpovědětVymazat
  20. Siu, je to tak. Jen když chtějí kosmetické firmy i na čínský trh, musí v Číně produkty na zvířatech otestovat.

    OdpovědětVymazat
  21. Teri, to jsem moc ráda, že se líbí. :-)

    OdpovědětVymazat
  22. Ten Chubby Stick od Clinique mě děsně láhá, hlevně ten odstín je pro podzimní a zimní období ideální :)

    http://estrella-2012.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  23. Vím, že rtěnky od Clinique sjou kvalita, ale bohužel nemám možnost na ně nějak našetřit, takže zkusím spíš tu rtěnku od Essence. Tu od dermacolu mám a klidně bych ji používala častěji, ale vybrala jsem si až moc výrazný odstín a navíc v něm vypadám dost divně...
    http://johanka-k.blogspot.cz//

    OdpovědětVymazat
  24. To že se nesmí testovat výrobky na zvířatech v Evropě nic nemění na tom, že v okolních státech je to pořád povoleno. Podívej se na stránky Peta, kde jsou všechny společnosti vypsané. Tedy pokud tě to zajímá. Jinak vím že je to tvoje věc co si kupuješ jen si to protiřečí s tím, že sice maso nejíš, ale pak si koupíš kožené věci atd.

    OdpovědětVymazat
  25. Všude čtu, jak Caresse od LP jsou zklamáním :(. Mám ji v odstínu 04 - taková růžová s modrýma odleskama. A můžu říct, že je pigmentovaná tak akorát - není to žádná neonka, ale jsem spokojená...
    www.colorsofbeauty.cz

    OdpovědětVymazat
  26. Pro mě je to vážně jen pigmentovaný balzám na rty. A to i balzám od Korres je více pigmentovaný. Proto si kupuji rtěnky, kvůli tomu, že jsou pigmentované. Balzámy jen na lehké obarvení rtů. Proto bych změnila název produktu a neměla bych výhrady.

    OdpovědětVymazat
  27. Ani se Ti nedivím. Chubby Stick Intenzivní jsou vážně skvělé. Mám jich víc. A maminka mi je stále odcizuje. :D

    OdpovědětVymazat

Moc Vám děkuji za všechny komentáře, které mi vždy udělají radost. :)
Pokud byste se mě chtěli na něco zeptat neveřejně, napište mi email nebo vzkaz na facebooku. A pokud Vám nebude vadit, že si Váš dotaz přečtou další čtenáři, klikněte (dole) na ikonku "ask me".

Přeji Vám krásný den!

The life of Ceady. All rights reserved. ©