úterý

Veggie měsíc


Prvního října byl den vegetariánství a tímto dnem také odstartoval pro některé nadšence měsíc bez masa. Všimla jsem si, že pár blogerek, které sleduji, se této challenge účastní. Zajímalo by mě zda se některé z Vás do této výzvy zapojily nebo ještě zapojí, i kdyby to měl být jen pouhý týden bez masa. :) Představa toho, že bych příteli navrhla, aby to zkusil jen na pouhopouhý týden, začal by na mě až hystericky křičet, že by chudák umřel hlady. :D
Ale nebudu do něj rýpat. Musím uznat, že jde vidět, že se snaží. Nemá na mě jako jeho rodiče hloupé poznámky, že už je na čase začít jíst normálně. :D Na nákupech sám od sebe pečlivě studuje složení produktů a jakmile objeví nějakou vegan cukrovinku, už na mě volá, že se mám pro ni vrátit. :D
Dokonce jsem si i uvědomila, že když je u mě, tak konzumuje namísto masa tuny sýrů a maso si dopřává až doma.


Do bytu jsem si z naší domácí zahrádky přivezla trochu toho kvítí. Kdybych neměla na zádech těžký náklad a ruce plné tašek, uvázala bych si pořádnou kytici. Ale i to málo mi vyčaruje úsměv na tváři. :)


Zpočátku jsem měla představu, že si budu do školy připravovat obědy do krabičky. Ale už po prvním dni jsem si uvědomila, že je nesmysl si ráno vařit jídlo, abych ho jedla v poledne studené. :D Takže si do školy nosím zásobu ovoce a ráno si dopřávám i teplá jídla, abych se před odchodem do školy pořádně zahřála. 
Jak jíte během školního týdne vy?

P.S.: VÝHERKYNĚMI TRIČKA JSOU

mikulova.tereza@gmail.com
Shimka@seznam.cz
fredyqa369@gmail.com 
SHARE THIS POST

26 komentářů:

  1. Ne že bych se pustila do vegetariánství, ale tak nějak mi maso nechybí, a nekupuji si jej - tudíž je nevařím. Takže už asi třetí týden žiji bez masa a jsem v pohodě :) Jediné, co bych si do budoucnosti nedokázala představit je to, že bych nemohla ryby. Takže jsem se v podstatě stala takovou vegetariánkou s výhradami :)

    OdpovědětVymazat
  2. Já jsem pescitarián od asi 12 let (je mi 20) a veřím že už nikdy nebudu jíst maso, tedy kromě ryb.

    OdpovědětVymazat
  3. Teda, to se přítel hezky snaží :)

    OdpovědětVymazat
  4. hmm vegetarianka uz par rokov a veganka rok takze pre mna to asi nebude vyzva

    OdpovědětVymazat
  5. Nataly Kollega8/10/13 11:42

    veganstvi ve skole je obcas dost obtizne, zvlast, kdyz si svacinu zapomenu a pak si musim jit koupit ryzove chleby a prezit na nich cely den..ale jinak si rano pripravuju salatky jak ovocne tak zeleninove, kam treba dam tofu na kosticky..ale stejne se po skole tesim na teply obed :)
    jinak tvuj pritel je fajn, ze se takhle prizpusobuje, muj je taky zlaticko (dokonce vari vegansky lip nez ja!!!ups :D)

    OdpovědětVymazat
  6. Zboznujem maso, som masova, takze ja by som to neprezila (teda viem ze ano, ale mne maso jednoducho chuti) takze som sa nezucastnila, ale obdiv vsetkym co toto zvladaju :)

    OdpovědětVymazat
  7. Za čas by mě zajímalo, jestli na sobě pozoruješ nějaký změny, zhubla jsi třeba? Když si ale dopřáváš vegan sladkosti, tak jestli to má nějaký vliv? :-) Někdo by přísahal, že se mu podobný životní styl pozitivně odrazil na zdraví (možná za to může bezděčný vynechání potraviny, která je pro mě nějakým způsobem dráždivá, popřípadě i to, že člověk víc přemýšlí, co jí, víc si hlídá složení, sní víc ovoce a zeleniny)... Předpokládám, že tvé pohnutky k veganství byly jinak ryze etické, ale to samozřejmě rozmazávat nemusíš, pokud nechceš, pokud máš pocit, že se musíš hájit a vysvětlovala jsi to už stokrát.

    OdpovědětVymazat
  8. Terry Š.8/10/13 12:05

    mě maso nikdy nechutnalo,jendou jsem to zkusila nějakou dobu bez masa,ale zase jsme to musela nahradit jinýma potravinama a počase mi to začlo líst i ušima,takže jsem zase začla jíst maso,ale hodně málo,střídám to no, někdy maso a někdy něco místo masa

    OdpovědětVymazat
  9. Urcite pozoruji změny. A pecu jen pro přátele, aby ochutnali taky něco veganského. :) Jinak se cpu ovocem, takže chuť na nějaké okupované sladkosti ani není. ;)

    OdpovědětVymazat
  10. Takže pro sebe si nepečeš? Vůbec ti tyhle věci nechybí? Já jsem se o tomhle nedávno bavila s přítelem a řekla jsem, že bych si dovedla představit být vegetarián. Vegan jen do té chvíle, dokud bych si vystačila s ovocem a zeleninou. Jakmile by se mi to přejedlo, začaly by mi hodně scházet mléčné výrobky a zejména vajíčka. (V zásadě sladké nemusím, takže po pečených buchtách bych asi nesmutnila a neumím si popravdě vůbec představit, jak se to vegansky vyrábí bez mléka a vajec, ale čokoláda by byl boj. :-)

    OdpovědětVymazat
  11. Peču jednou za dva týdny, když máme nějaké setkání s kamarády, abych je pohostila, ale jinak nemám potřebu. Kamarádky si ode mě poté berou s nadšením recepty, že jim moc chutná. :) A vajíčko i živočišné mléko se dá nahradit. :) Cpu se od rána do večera vším možným, takže chutě na ty cukrovinky z obchodu nebo plundry (kterými jsem se donedávna cpala) nemám. :)
    A přejíst se Ti může cokoli, ať jíš nebo nejíš vegansky. Jen je třeba nepřipravovat si stále tytéž pokrmy. :)
    A čokošku můžeš hořkou, dokonce se vyrábí i bílá veganská. :) Je spousta alternativ. Ještě lépe se mají vegani v zahraničí, supermarkety jsou plné veganských polotovarů.
    Před dvěma lety jsem se na vegany dívala jako na extrémisty, dnes už ale vím, že na tom nic extrémního není a že se opravdu nestravují jen ovocem a zeleninou.

    OdpovědětVymazat
  12. U mě to tak taky bylo. Dva roky jsem nejedla maso, ale po té neustálé buzeraci od rodiny, jsem se nechala přesvědčit, že maso jíst musím, takže jsem ho jedla jen výjimečně. Ale teď už mám vlastní hlavu a rodiče mě po těch letech nakonec podporují, takže jsem postupně přešla zase na vegetariánství a před pár měsíci k veganství. Musím říct, že lépe jsem se necítila! :)

    OdpovědětVymazat
  13. Mery Decay8/10/13 17:37

    Já bych ho klidně v poledne studené jedla...ale prostě jsem na tu přípravu líná.Takže školu přežívám stejně jako ty. Tuna ovoce a zeleniny ! Všichni si ze mě už dělají srandu když začnu tahat z tašky jablka, švestky, rajčata, papriku,.. jako bych šla z nákupu :D A hned jak přijdu odpoledne domů tak se ženu do kuchyně abych si něco uvařila :)

    OdpovědětVymazat
  14. Tess Šimaljak8/10/13 19:00

    Ja jem hlavne veľa ovocia, jablká, pomaranče nektarínky.. :)

    OdpovědětVymazat
  15. ja na nejake vegetarianstvi a veganstvi proste nejsem :) myslim, ze by se melo jist vsechno a s mirou.........myslim, ze se da jist i zdrave aniz by si clovek to ci ono odpiral

    OdpovědětVymazat
  16. Marika Rodriguez8/10/13 22:32

    Já jsem masožrout a bez masa by to u mě asi nešlo, ale týden bych bez masa klidně zvládla. Akorát bych, pravda, asi trochu hladověla :). Já mívám většinou vegetariánské jen večeře a snídaně :).

    OdpovědětVymazat
  17. Nicole DV9/10/13 13:04

    Od 10 let jsme pescitarián. Maso mi dělalo velmi zle, moje tělo si s ním neumělo poradit, tak jsem ho přestala jíst. Nikdy mi nepřipadalo zvlášť chutné, takže mi nechybělo. V současnosti už mi vyloženě páchne. Když je někde grilování nebo pečou prase, je mi na zvracení. Okolí to někdy bohužel bere jako pózu :-( Od puberty jsem vařila pro všechny, protože maminku vaření nebavilo, takže se jedlo to, co jsem uvařila já. Sem tam jsem udělala kuře, ale jinak žádné maso nebylo. I když už každý žijeme jinde, více méně jíme všichni podobně. Jen jeden bratr se úplně přizpůsobil své slečně, která tvrdí, že bez masa nemůže žít. Přibral 15 kilo, má různé zdravotní pozíže, ale nechce si to přiznat.

    Když člověk nejí maso, je důležité se neomezovat jen na českou kuchyni a jíst i potraviny z mezinárodních kuchyní. Díky tomu člověku nic nechybí a je zdráv :-)

    OdpovědětVymazat
  18. Přesně tak. Naprostý souhlas.
    A mamča je taky líná na vaření, takže vždy jedla, co jsem jí uvařila a veganská kuchyně jí nakonec vůbec nevadí. :) Z toho mám radost.

    OdpovědětVymazat
  19. Co to je na těch krajících chleba? Recept by se hodil, prosím :)

    OdpovědětVymazat
  20. http://thelifeofceady.blogspot.cz/2013/07/outfit-3172013.html je to tohle? :)

    OdpovědětVymazat
  21. Já bych asi taky bez masa nevydržela, takže se nejspíš nezúčastním :) A během školního týdne se stravuju v MENZE :)


    www.uncharted-me.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  22. tak já tenhle týden taky přestala jíst maso :) a snad na pořád,dneska zrovna mamka dělá polívku s knedlíčkama a i když to bylo moje rozhodnutí,tak těch knedlíčků je mi docela líto no :( dala bych si no,ale co stane se,ale moje rozhodnutí to nezmění,nejíst maso :) tak snad mi to dlouho vydrží,jediná výhoda je,že maso moc nejím,takže to nebude nějaký moc velký rozdíl no

    OdpovědětVymazat
  23. :-) Tak držím palce. Ať se cítíš skvěle.

    OdpovědětVymazat
  24. Ano, je. :-) Omlouvám se, že reaguji až dnes.

    OdpovědětVymazat
  25. Nevadí, děkuji :))

    OdpovědětVymazat
  26. Karolína B.26/10/13 13:47

    čerstvé květiny miluju a udělají nádhernou atmosféru :) představa o stravování ve škole byla také růžová, ale realita samozřejmě krutá :D stravovací návyky jsou dávno ty tam :D

    OdpovědětVymazat

Moc Vám děkuji za všechny komentáře, které mi vždy udělají radost. :)
Pokud byste se mě chtěli na něco zeptat neveřejně, napište mi email nebo vzkaz na facebooku. A pokud Vám nebude vadit, že si Váš dotaz přečtou další čtenáři, klikněte (dole) na ikonku "ask me".

Přeji Vám krásný den!

The life of Ceady. All rights reserved. ©