čtvrtek

RECEPT: Veganská pizza


Pokud hledáte super kalorické jídlo, právě jste ho našli. Tuhle báječnou vegankou pizzu mě kdysi naučil přítel. Tedy respektive mě kdysi naučil základ na klasickou pizzu a co jsem vegan, tak jsem si ji zase začala kuchtit doma. Nemohu se jí  nabažit. Jsem velký jedlík, takže mi nedělá problém sníst celou pizzu na posezení. Takže něco málo přes tisíc kalorií máte v sobě natotata. :D
Člověk má stále pocit, že přece není tak moc a přitom nejde o to kolik toho sníte, ale důležitější je co.
Takže pizzu Vám doporučuji jen na oslavy. 
A právě takovou oslavu narozenin jsme si s přítelem udělali tento víkend před zkouškovým obdobím. Neuvidíme se teď spolu více jak čtrnáct dnů. Oba zůstaneme ve městech, kde máme školu, abychom se mohli pořádně naučit ke zkouškám. A protože mám narozeniny čtrnáctého a uvidíme se stejně až týden poté, udělali jsme si narozeninovou party s předstihem. Vím, že by se narozeniny neměly slavit dříve, protože to přináší neštěstí. Ale nejsme pověrčiví, takže se mi nic zlého nestane.

Ať to příliš neokecávám. Pojďme se pustit do přípravy veganské pizzy. A pokud nejste vegani, základ je pořád stejný, takže si můžete ukuchtit i neveganskou verzi. Ale připravíte se o dokonalou kombinaci špenátu, hub a kukuřice.


CO BUDETE POTŘEBOVAT na těsto:
Půl kila hladké mouky
vodu
půlku droždí
špetku soli
asi lžíci olivového oleje


Droždí v kostce dáme asi do 150 ml teplé vody. Měřila jsem ji teploměrem na vaření a voda měla 30 stupňů. Voda nesmí být horká. Ideální je teplota, kdy do ní lehce ponoříte prsty, aniž byste se opařili. Kostku, tedy půlku kostky, ve sklenici rozmíchejte.
Vydržte asi 10 minut. Poté přelijte do mísy s mouku. Přikápněte olivový olej - pro měřiče: přidejte lžíci olivového oleje.  


Vedle si postavte vlažnou vodu. Začněte těsto zpracovávat rukama a postupně dolévejte vodu, dokud nebudete mít těsto vláčné.
Obvykle se u toho vztekám, že je těsto jako beton, mám vztek a za chvilku už mám zase radost, že mám ideální konzistenci. :D Poté vypracovanou kouli nechte na teplém místě vykynout. Dejte jí asi půl hodinky.
Poté ji rozpulte na dvě stejné části, abyste si mohli upéct dvě pizzy. A rozválejte na pomoučněném vále.


Pizzu potřeme omáčkou, kterou vytvoříme ze dvou velkých spařených rajčat (Ta si nařízněte do tvaru kříže a dejte je vařit do horké vody. Jakmile praskne slupka, můžete vypnout oheň. Vodu slijte a rajčata oloupejte.) a z jednoho protlaku (toho většího, ne toho úplně mini). Přidejte dva stroužky českého česneku, dle chuti osolte a máte hotovou omáčku.


CO BUDETE POTŘEBOVAT na omáčku:
1 velký protlak v plechovce
2 velká rajčata
vodu, hrnec

CO BUDETE POTŘEBOVAT na špenátový základ:
400 g baby špenátu
4-5 stroužků česneku
sůl


Miluji špenátovou pizzu. Baby špenát si pečlivě omyjte, asi 400 gramů dejte vařit do hrnce s 200 ml vody. Přidejte 4 až 5 stroužků českého česneku nakrájených na plátky. Osolte dle chuti. Až špenát zvadne a v hrnci už nebude žádná voda, máte hotovo.


Pizzu nejprve potřete rajčatovou omáčkou. Poté rozprostřete po celé ploše špenát. Na něj nakrájejte žampiony a nakonec zasypte kukuřicí. Tahle kombinace nemá chybu!

Nakonec dejte do předehřáté trouby na maximum. My máme maximum při 220 stupních a pečte, dokud nebudou okraje pizzy světle hnědé. :)


Dobrou chuť. A opovažte se mi napsat, že se Vám nesbíhají sliny. Protože já tady po těch pár dnech stále slintám.

SHARE THIS POST

14 komentářů:

  1. Mmm, já chci pizzu :D

    OdpovědětVymazat
  2. chtela jsem ti dopsat, ze je uplne nejlepsi doprostred jeste frknout jedno cely vejce, ale pak mi doslo, ze to bys asi neocenila :D
    jinak se mi libi, jak si zduraznila ceskej cesnek - ja ted vsude vidam jen spanelskej nebo cinskej, oboji bez chuti. je to hruza, co se nam snazej nacpat za smejd z dovozu

    OdpovědětVymazat
  3. Nene, ale děkuji. :-) Snaha poradit se vždy cení.
    Já mám česká česnek ze zahrádky, je báječný. Když používám z obchodu, tak tam těch hlaviček musím nacpat dvakrát tolik ne-li třikrát tolik, aby se to vyrovnalo tomu českému.

    OdpovědětVymazat
  4. Mňam, pizza vypadá moc dobře! Taky dělám taky domácí pizzu, ale sýrovou.
    Doporučím, ale takový malý typ, třeba někdy zkusíš. Já do rajčatového suga dávám mimo trošky česneku, soli a pepře ještě hrst čerstvé, pokrájené bazalky, co si pěstuji v květníku na okně a musím říct, že ta bazalka dodá pizze ještě zajímavější chuť. Tak kdys náhodou chtěla zkusit, doporučuji ;)

    OdpovědětVymazat
  5. také jsme s přítelem oba vegani, takže děláme pizzu ve veganské verzi.. spoustu zeleniny a nahoru buď tofu (rozmačkané s lahůdkovým droždím, kapkou citronu, solí, pepřem a popřípadě oreganem) nebo veganský sýr. pizza je jednoduše naše nejmilovanější jídlo, takže se jí ani s přechodem na rostlinnou stravu nehodláme vzdát :)

    OdpovědětVymazat
  6. Bazalku miluji. Jen mi během dvou vždy chcípne. Maminka mi ji přes týden nezalije a o víkendu to snahou dodat ji vláhu nespasím. :D

    OdpovědětVymazat
  7. No ta vypadá krásně :-)

    OdpovědětVymazat
  8. Teda Evi, sice jsem měla večeři, ale dala bych si pizzu hned!!! A musím tě hrozně moc pochválit, že i když je tahle pizza trošku vyšší než by měla být, jinak ji máš naprosto správně - základ na těsto je správně, to, že máš čerstvý a kvalitní ingredience je super! Víš jak, pracuju v italské pizzerce, takže už jsem hooodně náročná na kvalitu pizzy, ale jak říkám, tahle vypadá skvěle a dala bych si ji hned :)

    OdpovědětVymazat
  9. Přece jen jsem patlal. Sama mám ráda nižší, ale tak řekla jsem si, že to může dopadnout i hůř. Takže moc děkuji za pochvalu, vážně si toho vážím. :-) Jsi moc hodná.

    OdpovědětVymazat
  10. Sharka Greenová9/1/14 14:42

    Musím říct, že vypadá moc dobře :)))

    OdpovědětVymazat
  11. A ještě líp chutná! :)

    OdpovědětVymazat
  12. Sára Jeschkeová10/1/14 16:13

    Zkusim neco podobnyho!

    OdpovědětVymazat
  13. Ach jo, jak já mám najednou velkou chuť na pizzu :D Dokonce bych si ji klidně dala s těmi houbami, kvůli hladu bych to vydržela! Doma rozhodně recept vyzkouším, ale houby nahradím něčím jiným :)

    OdpovědětVymazat

Moc Vám děkuji za všechny komentáře, které mi vždy udělají radost. :)
Pokud byste se mě chtěli na něco zeptat neveřejně, napište mi email nebo vzkaz na facebooku. A pokud Vám nebude vadit, že si Váš dotaz přečtou další čtenáři, klikněte (dole) na ikonku "ask me".

Přeji Vám krásný den!

The life of Ceady. All rights reserved. ©